Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, december 05, 2005

Julkalender

Ungarna får ett paket varje morgon med en liten grej i. Jag hade så (dvs tvingade mamma) när jag var liten och så ska mina ungar ha det.

Det var liksom lite enklare när man kunde lägga i klistermärken, bokmärken, små roliga pennor, suddgummin osv. Men ribban höjs med åldern.

Sonen (6½) är lego-maniac så han är ganska lätt att fixa till, jag köpte en lego-kalender och slår in varje liten påse för sig, dag för dag. Han är mycket fascinerad över tomtenissarna som hinner komma förbi med ett paket varje natt. Jag är inte riktigt säker på om han tror på det på riktigt eller spelar med för att jag tror att han tror....

I morse var han lite upprörd. "gissa vad jag fick i morse?", nä vadå, svarar jag. INGENTING! Ojsan, mamsen var lite trött i går kväll och glömde... Snabb som en vessla (typ) slog jag in lilla legopåsen och smög in den på rummet. "har du kollat i sängen - nissen kanske hade missat att hänga upp den i kalendern" undrade jag.
Å mycket riktigt - paketet låg i sängen! Sen var sonen nöjd och glad igen.

Dottern (10½)är det lite värre med. Hon vet ju att det är jag och låtsas inte om annat. Så därför är det ju jag som inte är så kul om det inte är så kuliga saker. Imorse var det ett par strumpor. Hm. Jag som fyndat 10-pack på H&M...Jag ska varva med örhängen.

Man törs inte räkna ut hur mycket det kommer att kosta. 10 spänn/dag/unge blir 480 kr. Vad får man för 10 kr, ja precis ingenting. Jag vägrar att ge dem godis varje dag, det blir det bara på helgerna.

Så var det bara 40 paket kvar..........

Kanske ska jag testa på julafton: God jul! Ni har redan fått 24 paket var så det blir inget mera... Skulle inte tro det.

1 Comments:

Blogger Annapelu said...

Peppar, peppar f n funkar vi riktigt bra ihop, vi hade det värre för några år sen, hon var 7 och skulle fylla 13 och jag var 37 och skulle fylla 13...vi bråkade jämt och om allt!

Men visst finns det tonårsfasoner på gång, hon slänger alla kläder på golvet, gärna när de är använda en gång vilket innebär att hon får slut på sockar, trosor. Jag vägrar plocka upp, kläder som ska tvättas bär man till tvättkorgen själv.

Önskelistan blir längre och längre och innehåller allt från tv-spel och skivor till hårsnoddar så vi överlämnar de dyraste önskningarna till farmor och mormor ;-)

06 december, 2005 08:30  

Skicka en kommentar

<< Home