Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

lördag, december 03, 2005

Barnslig tant

igår åkte jag buss, händer ungefär en gång per år, jag är en extremt bilburen människa, bilen är alltid bra att ha med sig, vissa kanske skulle kalla mig för lat?

Dock åkte jag buss igår, och är barnsligt förtjust i att sitta "där uppe". Tyvärr inte längst fram som är häftigast för där satt en mamma med sina två barn.

Jag somnade - förstås - och vaknade till "kom och håll om mig" på repeat, ett av barnen längst fram sjöng den klockrent, om och om och om och om igen... Första 10 gångerna var det rätt underhållande. Sen försökte mamman förgäves få henne att byta låt. "Kom och HÅLL AV mig, släpp inte taget AV MIG, är som förhäxad av dig" löd texten, kommer för alltid att vara inetsad i huvudet på mig.

När vi gick av så förvandlades jag från barnslig unge som åker buss uppe till snäll tant - Vad du är duktig på att sjunga var jag tvungen att berömma sångerskan (ca 5 år), nästan så att jag gav henne en slant också. Hon såg lite förvånad ut men sa tack. Tänk så trevligt med artiga ungar!