Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, november 30, 2005

Finne?!

Hur kan man få finnar vid en ålder av 40 år och 10 månader?

Är det nåt slags post-tonårssyndrom som slår till? Hade jag inte tillräckligt många då, för ca 25 år sen??

Inte för att jag hade så många finnar egentligen men tillräckligt många för att bli hysterisk och kladda med clerasil och mystiska hudfärgade stift som påstods dölja, vilket de aldrig gjorde.

Känns läskigt att skriva om saker som hände för 25 år sen, i själen känner jag mig som 27 ungefär. Men jag har förstått att grabbar i min ålder (dvs 27) inte ser att vi är jämnåriga om det inte är väldigt mörkt och de har druckit väldigt mycket och är väldigt desperata framåt 2-snåret på krogen....

Tur att man är gift.

2 Comments:

Blogger Klimakteriehäxan said...

Det finns ett bevingar ord som jag tar till när en finne dyker upp. Jo, det händer fortfarande, efter 50!
"Only the pimples keep me young" heter det - var så god, nu är den din - också!

30 november, 2005 21:19  
Blogger Annapelu said...

Ooooh en till som har hittat hit, nu blir jag alldeles skakig!

Det bevingade ordet lägger jag till i min "bevingade-ordbok",
lysande!

01 december, 2005 18:39  

Skicka en kommentar

<< Home