Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

torsdag, november 17, 2005

Äntligen vinter

Från mitt fönster ser jag solen som lyser vinterblekt från en ljusblå hög vacker himmel. Det är -6 grader och vintern är på gång. Äntligen!

Efter över en månad med "stockholmsväder", dvs grått, regn, dis, dimma och +8 har jag orkat krypa ut ur den gråa massan som har legat tungt över huvudet. Jag har inte gjort nånting kreativt på en månad förutom vardagen och den är ju inte så kreativ.

Nu börjar adventslusten spira i kroppen: Lusten att pynta, sätta upp adventsstjärnor, köpa vackra blommor, tända ljus, baka lussebullar.. nä där går gränsen.

Tänk vad lite sol kan göra för hjärnan.