Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, december 05, 2005

Tv-nörd!

I helgen sändes hela "Top model 2" på tv3. Jag såg 5 program på lördag och 5 program på söndag. Igår kväll såg jag de sista avsnitten som jag hade spelat in (var tvungen att skjutsa sonen på kalas, man har väl ansvar) i pauserna på "Floor filler"....

Jag skäms inte ens.

Fördelen med att se allt i ett svep är att man slipper boka in en kväll i veckan i 10 veckor. Annars hamnar man i karusellen - missar man ett avsnitt, ska se reprisen, glömmer bort, spelar in, hinner inte se det förra innan det nästa går osv.

Effektivitet är bra, även i samband med tv-tittande ;-)

På söndag är det final i "Floor filler". Jag håller tummarna för Ivan, ovanligt gammal i sammanhanget (29)(vi är nästan jämnåriga) och för Margareta. Båda är moderna dansare men verkar vara mycket mångsidiga och har glimten i ögat.

Jag tittar faktiskt inte så himla mycket på tv. Egentligen.

Bara 24, Örnen, På spåret, (förstås - jag bara äääälskar Björn Hellberg) Roomservice uppehåll just nu :( och kanske en och annan hockeymatch. Just nu även julkalendern!
Riktigt bra faktiskt, jag gillar Elisabeth Karlsson, hur har hon fixat till rösten?? Hoppas hon inte får men.

Bästa julkalendern sen Teskedsgummans dagar är annars Julens hjältar, där Jonas Karlsson, fantastisk, underbar, snygg, läcker, helskön kille spelade "julhund". Han var en maskot för bajen eg. Den serien ska jag baske mig skaffa på video. Jag kan låtsas att det är till ungarna.

Ibland ser jag t o m nyheterna. Man hänger väl med.