Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

tisdag, februari 07, 2006

Titta det snöar!

Titta det snöar - allting vitt vitt vitt!

Just nu är det helt ok, rentav vackert.

Inte i morse när jag skulle skotta mig fram till bilen, det hade dessutom blåst så all snö var på ena sidan. Grannens parkering var helt igendriven. När det snöar och blåser samtidigt så driver snön, åtminstone i norrland. Heter det så på svenska?

Trots att det bara är några minusgrader fryser jag som....
Värmesystemet här på jobbet hinner aldrig med vid temperaturväxlingar. T o m skrivbordet är kallt, jag är iskall om "mushanden".

Dricker just nu en kopp te för att värma mig. Nästa steg blir torgvantar.