Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

tisdag, januari 31, 2006

Camilla Thulin

och jag är lika gamla.*)Hon är ursnygg. Det är inte jag.

Lånade hennes nya bok "Stil" på biblioteket och hon skriver så bra. Klokt, informativt utan pekpinnar. Man förstår precis hur det ska gå till. Dessutom är boken späckad med vackra bilder på Camilla i vackra gamla kaftaner, små nätta smokingjackor från 70-talet osv. Hon är snygg i allt.

Tänk om hon hade vägarna förbi en dag och tog och rensade i min garderob. Stor risk för att jag skulle få gå naken, finns nog inget i den som skulle falla henne på läppen. (inte mig heller för den delen, jag har samma jämt) (jeans, tröja, jeans, tröja, ett par andra jeans, en annan tröja...)

"köp inte kläder en storlek för liten med avsikt att gå ner några kg" Hm..

*) jag kollade lite noggrannare och upptäckte att hon är 4 år äldre än jag. Likt förbaskat ursnygg! Jag kanske genomgår någon otrolig förvandling vid 45 och blir likadan...??

4 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Hmmm, du och jag är nog rätt lika, det märker jag :o)

31 januari, 2006 15:32  
Blogger Annapelu said...

Lika snygga menar du... Inte übersnygga som hon men på vårt eget vis!

"det man inte har i skönhet kompenserar man med charm" är ett annat uttryck som jag gillar!

31 januari, 2006 15:51  
Blogger Mildamakter said...

bambi: men hon har DET...vad nu det är, utstrålning kanske man kan kalla det...

31 januari, 2006 21:21  
Blogger Annapelu said...

Det är ju det som är grejen - man ska klä sig efter kroppen (som i mitt fall är minst en 42:a) och inte klämma in sig i en 38:a som man hellre skulle vilja vara....

01 februari, 2006 10:46  

Skicka en kommentar

<< Home