Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

torsdag, januari 26, 2006

En annan lista

Den här listan är ute på stafett, jag har snott den från Mildamakter.

Fyra jobb jag har haft:
1. Kioskbiträde (sommarjobb 8:an-9:an)
2. Plantsättare (tallplantor)
3. Export- och importhandläggare (fylla i tusen blanketter/dag)
4. Kontorsråtta (i snitt ca 7 år/ställe, olika branscher, samma papper)

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Pretty Woman (Julia Roberts och Richard Gere. I en scen ler han så rart - ååååh vilken karl - han blir dessutom bara snyggare ju gråare och äldre han blir)
2. Working girl (Melanie Griffith, Sigourney Weaver, Harrison Ford)
3. Terminator 2 (Linda Hamilton & Arnold S - törs inte stava till hans efternamn) Eg gillar jag inte den typen futuristiska filmer men den är bara så spännande! Varje gång!
4. Monsters Inc (animerad barnfilm som vi i familjen ser varje gång vi har filmkväll, hur kul som helst. Med popcorn och vin/läsk till är kvällen fulländad)

Utom-tävlan-bara-för-Dennis-Quaids-skull: Alla talar om Grace. Filmen i sig är sisådär, men det är en scen där han tittar Julia Roberts (där är hon igen) djuuupt i ögonen och virvlar iväg med henne i en dans och jag bara önskar att det vore jag.

Fyra ställen där jag bott:
1. Inlandet norrland
2-4 Kustlandet norrland

Fyra tv-program jag gillar:
1. Vita huset (näst sista säsongen, snyft)
2. Mordkommisionen* (kom tillbaka NU)
3. På spåret (heja Stefan och Katarina!)
4. Antikrundan* (ser fram emot programmet med 1-miljonsvaserna, tänk vilken känsla att packa in lite porslin i tidningspapper och sedan få reda på att de är värda så mycket, hur ska man tordas frakta hem grejorna igen?)

* 2 av dem är samma som mildamakter, vilken härmis jag är.

Fyra ställen där jag varit på semester:
1. Florida (1992, I'll be back, redan till jul hoppas jag)
2. Paris (2 ggr, åker gärna dit igen å ungarna tjatar, nästa sommar kanske?)
3. Medelhavskryssning (man hinner se lite av både Spanien, Italiten, Frankrike) Rekommenderas!
4. Cypern Cypern Cypern (3 år på raken, samma ställe dessutom....)

Fyra sajter som jag besöker dagligen:
1. Mina favoritbloggare (ca 15 st försöker jag kolla dagligen)
2. Hemnet (vi ska inte flytta men iallafall...)
3. Aftonbladet (startsida)
4. AMS (kollar ju efter jobb)

Fyra favoriträtter:
1. Löjromstoast (NR 1 - ALLTID)
2. Kyckling Khorma (indiskt)
3. Tacos med köttfärs, kött eller kyckling (med skal, tortillas, gratinerade, wraps)
4. Pizza hut-pizzan Super Supreme (äter det varje gång jag får chansen, finns inte norr om Sthlm)

Fyra ställen där jag gärna skulle vara nu:
1. I en snödriva i fjällen, -4 grader med knallblå himmel och strålande sol
2. På en strand i Thailand
3. På en restaurang i Rom
4. Hemma på soffan med en bra bok (ibland räcker det lilla...)

1 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Nej då, du är ingen härmis, du har god smak, och DET är en jädrans skillnad det...*flinar*

26 januari, 2006 16:43  

Skicka en kommentar

<< Home