Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, januari 25, 2006

J¤%"&#a telefonförsäljare

Jag blev just uppringd av en man som ville sälja in annonser i en telefonkatalog.

På vårt företag anser vi att vi inte når några nya kunder via telefonkatalogen, vi har inte den typen av verksamhet och de som vill ha tag i oss hittar oss på andra sätt eller så hittar vi dom.

Detta försökte jag förklara för den här mannen, som iof var mycket lugn och trevlig, inte speciellt "på" som många andra är. Men han gav sig aldrig!!

Inse att när jag säger "nej tack, vi vill inte ha med hemsidan, vi vill inte annonsera under rubriker på de gula sidorna, vi tycker att det räcker med namn, adress och telefonnumret så vill jag inte ha det!!"

FÖRSTÅ VAD NEJ TACK BETYDER!