Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

fredag, januari 20, 2006

En blogg-sång!

Jag sitter och totar ihop ett sånghäfte, imorrn är det fest!

Då hittade jag den här som var lite passande i en blogg:

MORS LILLA DATOR
Mors lilla dator åt skogen gick,
mitt i programmet sade det klick
svart bidde skärmen och minnet försvann,
den informationen kan ingen få fram.

Brummeli-brum vad brummar där?
Det sprakar och gnistrar, ett jordfel det är!
Blixtarna blå ifrån burken det slå,
synd att jag här nu ensammen stå.

Hyscheli-hysch vad prasslar här?
fram väller pappret ur printern där!
Den har fått nippran av tecken så små,
jag tror att jag snart hemåt skall gå.

(Texten hämtad från snapsvisor.nu)

2 Comments:

Blogger Mildamakter said...

*asg*...den har jag aldrig hört (läst) förut!

20 januari, 2006 12:33  
Blogger Annapelu said...

Åtminstone som sånghäftesfixare, jag är en fena på att klippa och klistra!

20 januari, 2006 12:54  

Skicka en kommentar

<< Home