Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, januari 16, 2006

Receptet

...från gårdagens middag:

2 dl creme fraiche
1 dl (ca...) chilisås
1 dl vitt vin
2 dl riven ost
salt och svartpeppar

blandas och värms.

Koka bandspagetti, lägg i en form.

Häll över en burk krabba, en burk musslor och valfri mängd räkor.
Häll över såsen, toppa kanske med ännu mer ost (17%....)

Gratinera!

Servera med sallad och nåt gott bröd.

Snabbt, enkelt och gott!

Det är mitt honnörsord när det gäller matlagning, jag är inte så bra på det men de få rätter jag kan är jag jättebra på.....

2 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Åhhh, det här lät verkligen smaskens!
Jag knycker skamlöst receptet, hoppas att det är OK? :o)

16 januari, 2006 16:54  
Blogger Annapelu said...

Självklart! Jag har också knyckt receptet från någon...

Jag är som sagt inte känd för att vara nån kulinarisk matlagninsguru, är bäst på snabbmakaroner och pesto ur burk!

17 januari, 2006 09:15  

Skicka en kommentar

<< Home