Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, januari 09, 2006

Jag blir sur!

När man ska fika på ett café och alla platser är upptagna - av jackor och mössor!

Dottern och jag var och fikade i lördags, vi hade sett ett ledigt bord och ordentliga som vi är... ;-) paxade vi inte det eftersom vi var först i kön. När vi hade betalat och dottern gick iväg för att ställa ner brickan så var det upptaget.

"det är vårat bord" säger damen (kä.....gen) som står bakom oss.

Hmmm. Jag fegade och muttrade lite för mig själv, skulle förstås ha sagt några väl valda ord om att jag var före henne = alltså var bordet mitt!!

Så här ska man göra: Först ställer man sig i kö och beställer vad man vill fika, sen går man och sätter sig vid ett bord.