Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, januari 02, 2006

Lagom

När jag läser igenom min lilla blogg så slår det mig att den visar ganska väl hur jag är.

Alltid långt åt nåt håll, jätteglad eller jättenere. Väldigt allvarlig eller hur flamsig som helst. Jäää....t förbannad eller lugnlugnlugn. Aldrig lagom.

Jag har fått ett tips från en coach att jag ska träna på att vara lagom. *)

Det är svårt.

Enklast är att vara sig själv och jag är sällan lagom.



*) Hon tyckte att jag är bra som jag är - tack S! - men för min egen skull är det bra att inte reagera på allt och alla jämt, vara lite neutral liksom.

2 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Jag har i hela mitt liv haft svårt för att vara "lagom", men jag har, med ålderns rätt, lärt mig vilka krig som är värda att utkämpa, och tänk - jag mår mycket bättre nu...faktiskt :o).
Det kostar så ofantligt mycket energi att gå upp i varv så ofta som jag gjorde förr, och den energin försöker jag istället lägga på nåt vettigare...

02 januari, 2006 22:41  
Blogger Annapelu said...

Jag håller med! Bara att gå upp en halvtimme tidigare på morgonen och ha lite tid för sig själv innan ungarna ska väckas har gjort underverk, jag är mycket lugnare och snällare nu. Sen är jag långt ifrån "klar" men en bit på väg iallafall.

03 januari, 2006 09:46  

Skicka en kommentar

<< Home