Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, december 28, 2005

HA HA!

Tidningen i Form gillar jag! Jag kollade bodyMassIndex där (beräknat på 72 kg, 176 cm)och här är svaret:

"Ditt BMI ligger på 23,2
Det betyder att din vikt är helt normal - och att du varken behöver gå upp eller ner i vikt."


Men vad hjälper det då det ändå sväller över i midjan och väller över när man sitter ner....

De hade även en skum lista över vad man skulle äta (12 saker) och vips (typ) blir man 10 år yngre - Få se om jag kommer ihåg.... Hummer, lever, blåbär, kidneybönor, mager hårdost... Det var 5 av 12. Jo - RÖDVIN kommer jag ihåg, ett par glas om dagen är jättebra!! Jag ska lusläsa tidningen ikväll och återkomma med resten av listan imorrn.

Ni kan ju börja fundera på nån spännande maträtt som innehåller de 5 första ingredienserna, som dessutom passar att dricka rött vin till...