Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

torsdag, december 22, 2005

J u l h ä l s n i n g

Eftersom jag är en arbetsbloggare och kontoret har stängt imorgon kommer här en liten tidig julhälsning:

Några små råd i all välmening ;-)
Före dagen D: Städa där det syns, (toaletter noga, däremot är det ingen som ser att du har städat i köksskåpen) byt till rena handdukar. Köp allt du inte orkar/vill laga, strunta i att köpa det som ingen äter. Sätt på en julskiva, koka lite glögg och sätt dig i soffan och njut av julfriden.

Dopparedan: Ge barnen en liten julklapp på morgonen så är de sysselsatta (förhoppningsvis) tills Kalle Anka börjar (hos oss är det iofs bara de vuxna som är intresserade, dumma disney channel)och slipper vänta så länge tills tomten kommer.

Låt andra hjälpa till att ställa fram och ta bort mat från julbordet, använd bara porslin som går att diska i maskin. Stäng av teven och prata med dina nära och kära.
Sätt på en julskiva, koka lite glögg och sätt er i soffan och njut av julfriden.

Tomtetips: Om någon närstående agerar tomte (om den riktiga tomten inte har tid att komma alltså) använd handskar och annorlunda skor - det är inte klokt vilken koll ungar har på folks klockor, ringar och skor!

GOD JUL!

2 Comments:

Blogger Akut Insikt said...

Svensson är bara förnamnet. Jag förundras alltid över nya bekantskaper som kommenterar... hur de hamnar på just min sida.

Annars ställer jag gärna upp och är tomte. Fast jag är en ond, ond tomte. Barnen skall skaka av rädsla.

22 december, 2005 16:23  
Blogger Annapelu said...

A I: Tack för erbjudandet. Vi har redan hittat en snäll tomte. Det är bara jul en gång om året och den dagen vill jag att de ska vara glada. (åtminstone tills de har öppnat julklapparna)

Bambi: Prick kl 16 drog jag som en blixt!! 16.10 hällde jag upp ett glas vin....LEDIG!!!

23 december, 2005 11:23  

Skicka en kommentar

<< Home