Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, december 21, 2005

Restskatt !

Jag trodde att det var +-0 men ack nej, igår kom brevet.

- 9872 spänn. Suck.

Jag som har bara ett kreditkort kvar att handla på. (sant, på Duka häromdan fick jag bläddra febrilt i börsen tills jag hittade ett som godkändes...)

Det ska betalas i mars så jag har några månader på mig att skrapa ihop stålarna.

Men visst är det lite trist att få beskedet precis runt jul.

2 Comments:

Blogger Annapelu said...

Hej på dej - jo, jag är delägare i ett företag och har dessutom lite inkomst av kapital så det är därifrån det kommer... jag ska be vår revisor deklarera nästa år.

Tack för omtanken, jag kanske kontaktar dig senare i andra frågor, det är förändringar på gång inför nästa år!

22 december, 2005 09:44  
Blogger Annapelu said...

Tack igen för de goda råden! jag får be en annan revisor deklarera då....
Jag måste erkänna, trots att jag jobbar med ekonomi, att när den här typen av frågor dyker upp så flyger händerna automatiskt upp över öronen...det är bara SÅÅÅÅ tråkigt!!

23 december, 2005 11:26  

Skicka en kommentar

<< Home