Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, december 14, 2005

IKEA

Maken och jag har gjort en snabbrepa till Ikea idag. Fyndade batterier och lågenergilampor, (inte jag....) julkulor, små stjärnor i papp och små paket som ska pynta granen. Alla röda så de matchar varandra förstås.

Jag slet bort maken från alla skojiga (läs läskiga) ljusslingor med stjärnor, flerfärgade, med blink, ja alla som inte är vita och enkla. Han hotar med att vi ska ha en mångfärgad slinga i granen i år, jag försöker övertyga honom att vanliga julgransljus kombinerat med smålampor kommer att bli alldeles lagom.

Han vill inte ha lagom - han vill ha kulor i alla färger och blinklyse!! SUCK!

Inte ett enda litet värmeljus eller paket servetter köpte vi, kan bero på att vi har fulla lådor hemma redan. Tänk om de inte räcker till jul??