Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

söndag, december 11, 2005

Bönhörd!

Dammsugit hela "våningen" som det så tjusigt brukar heta i annonser, (118 kvm) torkat golven, svabbat av toaletterna, lagat lunch, handdiskat....

Doften av hyacinter, eucalyptus och Ajax fyller hemmet, nu är det bara ett dilemma kvar:

Resten av familjen har dragit iväg, ska man då fortsätta städa eftersom inspiration finnes eller ska man passa på och lyssna på tystnaden i ryggläge på soffan, ev läsa en god bok? Jag har en tegelsten av Elisabeth George på g som jag bara orkar läsa 2 sidor i varje kväll, den är så tung.

Jag ska bara hänga en maskin tvätt och köra igång en till så kommer jag till dig, soffan!