Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, december 12, 2005

Sortera papper

tillhör en kontorsråttas arbetsuppgifter, högarna växer och man måste till slut ta sig i kragen och sätta in papperen i sina pärmar. Detta kräver inspiration, precis som städning, och idag kom den.

Jag känner en viss tillfredsställelse när det är gjort. Inbördes kronologisk ordning gäller, även inbördes alfabetisk ordning FÖRSTÅS. Ve kommer före Wa, Ar före At osv.

Den dagen jag upptäckte att kryddor är sorterade i alfabetisk ordning på affärerna var en högtidsdag för mig.

Hälsningar sign "arbetsskadad"

p.s eftersom jag är kvinna och besitter en enorm simultankapacitet så kan jag dessutom läsa bloggar under tiden = 2 flugor på smällen! (Ändå ser det ut som om jag bara jobbar!!)