Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, december 19, 2005

Paketinslagning

När jag var liten ville jag jobba som paketinslagare.

Efter att ha slagit in 2 paket om dagen sen den 1 december (i 9 års tid, de första fyra åren var det 1 barn = "bara" 1 paket/dag) har jag insett att det är inget drömjobb. Nu är det 5 dagar = 10 paket kvar + alla andra paket som ligger och väntar.

Varför står jag inte lugnt kvar i affären och ser på när andra gör det?? "jag tar gärna lite papper, jag kan slå in själv" säger jag VARJE GÅNG.

Stoppa mig, det finns folk som har betalt för att göra det!

1 Comments:

Blogger Annapelu said...

Här i norrland finns den servicen fortfarande, på vissa affärer lägger de ned mycket omsorg och kärlek på paketen, vackert papper, guldsnören - mycket trevligt!

Men jag min stolle ber ju att få papper och gör det själv....

Krya på dig - ta en ego-vilo-dag och ladda inför Den Stora Dagen!

21 december, 2005 10:50  

Skicka en kommentar

<< Home