Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, december 19, 2005

Bloggberoende..??

Klimakteriehäxan - mycket sympatisk blogg, ligger på mina favoriter-lista, har precis firat 1 år som bloggare, hon funderar lite över beroendet som kan komma över en. Den här listan har jag "lånat" från henne (hoppas det är ok!) Jag tänkte testa mig själv nämligen.

15 symptom på bloggberoende:
Du ringer till jobbet och sjukanmäler dig för att du vill vara hemma och blogga.
Har inte hänt. (än)

Du ägnar minst fyra timmar om dagen åt att blogga själv och att läsa och kommentera andra bloggar. Nä, men säkert en timme/dag.

Du kollar ideligen om du fått nya kommentarer. Pinsamt - men ja.

Du kommenterar på din egen blogg som ”anonymous”. Aldrig!

Du bloggar på jobbet också, när du tror att ingen ser. Hm...väldigt ofta, jag har vänt skärmen lite bort från dörren...

Du uppmanar vänner och bekanta att läsa din blogg i stället för att ta direkt kontakt. Nix.

Du lägger ut tio poster om dygnet på din blogg. 4 som mest hittills.

Du vaknar mitt i natten och funderar ut en ny text till bloggen. Det händer!

Du har alltid en anteckningsbok tillgänglig för att skriva upp nya bloggidéer. Inte f n, men bra idé!

Du kommenterar andras bloggar bara i förhoppningen om att de ska kolla din. Nej, inte bara...

Du betvivlar starkt att det där räkneverket du installerat fungerar som det ska. Jag har insett att alla besök är mina egna...(förutom Bambi, min trogna läsare)

Du pratar om bloggning med alla människor, oavsett om de delar ditt intresse eller ej. Nej. Men jag kommenterar gärna sånt jag läst, apropå ingenting typ.

Du betraktar folk som säger ”blogg? Vad är det?” som idioter. Nej då.

Du är uppriktigt avundsjuk på bloggare som får mycket fler läsarkommentarer än du. Jaaaa lite...

Du gör en lista på symptom som karakteriserar en blogoholic. Tagen på bar gärning!