Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, december 28, 2005

Uppdatering

Trots den dystra känslan dan före dan blev den en helt ok jul. Tomten och hans fru kom och levererade en hel säck med julklappar till sonens stora glädje, han hade misströstat in i det sista, stackarn. De flesta paketen innehöll dessutom lego så resten av helgen var räddad. Dottern var också nöjd så i barnens tycke blev det en perfekt jul. (nästa år åker vi utomlands och struntar i hela ståhejet, det lovar jag - det vet de inte om, än)

Juldagen förflöt i slöandets tecken, vi traskade från säng till soffa, oavbrutet tuggande. Vi såg alla möjliga och omöjliga program på tv, hur många repriser finns det att visa?? Filmen "Big" med Tom Hanks var iallafall kul (som förra och förrförra gången jag såg den) vad ung och söt han var!

Jag grät en liten skvätt i slutet på "ET", när han ser så bedjande på Elliot och säger "come" och Elliot svarar "stay"... det är kärlek.

Men sen började hell day - vi fick magsjuka hela gänget. Jag ska inte berätta några läskiga detaljer men läskigt var det... På två dagar har jag "ätit" 3 muggar blåbärssoppa och två rostade mackor.

Idag är jag tillbaka på jobbet, klen och blek. Men årsbokslut väntar så det är bara att bita ihop. Jag har säkert gått ner ett par kilo så inget ont som inte har nåt gott med sig....

1 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Skönt att se att du är på G igen...även om galna kräksjukan kan golva den starkaste...huvva så dålig man blir...*ryyyyser*

Hoppas att det är över för er del den här gången och att det blir ett riktigt härligt nyårsfirande istället ;o)

28 december, 2005 15:56  

Skicka en kommentar

<< Home