Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, december 28, 2005

Nytt år....

....Nya löften!! För min del har ett helt år gått utan att jag har infriat ett endaste löfte och det är bara jag själv som får lida. Det är enkelt att köpa nya större kläder, mycket enklare än att gå ner några kilon.

Jag är dessutom (fd...) viktväktare, lyckades gå ner 8-9 kg för några år sen som sen sakta men säkert har smugit sig tillbaks. Man är guldmedlem i 3 år efter utfört uppdrag och jag är på gränsen nu. Det kostar "bara" 100 kr att gå dit och väga sig så länge man är guld (jag har förstås inte varit dit sen i fjol vår nån gång....) dvs samma som för vanliga medlemmar. Men skulle man avvika ur rullorna får man betala ny anmälningsavgift och det är ju dumt. Men det känns även dumt att gå dit och skämmas över att man har lyckats gå upp alla kilon igen och det med råge.... Inte för att jag inte tror att jag är den första men...

Därför tänkte jag köra igång med en egen diet hemma och sen gå dit när jag närmar mig hyfsade siffror så tror de (tror jag, ja....) att jag har hållit vikten i flera år!!

Den egna kuren består i att ge tusan i att äta allt som börjar med G = Gott och äta allt annat som börjar med G = Grönsaker. Får hoppas att jag inte blandar ihop g:na bara.....

Annat kul på G är - promenera är ju grejen, men det räcker inte med att ligga i soffan och tänka på hur bra det är - man måste ge sig ut också. Där har jag tänkt förbereda mig själv med att köpa ett par rejäla kängor med inbyggda broddar så kan jag inte skylla på att det är så halt och det är risk för att jag halkar....

Nästa steg blir Gympa - Friskis&Svettis - här kommer jag!!!

Idag vägde jag 72 kg, jag återkommer och rapporterar när jag har kommit under 70-strecket.