Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

torsdag, december 29, 2005

Listan - del 2

Röd paprika, ingefära, linfröolja, kalkon, råris och mörk choklad. Så lyder resterande 6 nyttiga födoämnen.

Tyvärr var det inte så att om man äter lite av alla 12 så tappar man 10 år utan man kan förlänga sitt liv om man får i sig alla nyttiga saker som de innehåller, typ sånt som motverkar benskörhet o d.

Vilken tur att jag inte hann komponera några recept....men lite mörk choklad och ett par glas vin kan man ju alltid få i sig.

2 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Allt utom levern låter ju fullt ätbart tycker jag...fast med en viiiiss övervikt (haha) mot rödvin och choklad...*I like* :o)

29 december, 2005 10:40  
Blogger Annapelu said...

Om man överdoserar just de två kanske de kompenserar bristen på intag av de andra.... ;-)

Jag ska testa i helgen, jag har ju lite att ta igen!

Dieten? Den börjar jag med på måndag....

29 december, 2005 14:36  

Skicka en kommentar

<< Home