Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, januari 04, 2006

Jag är fånigt förtjust i...

...påslakan i satin, nu är det rea på Hemtex... (IGEN! de har alltid rea på nånting)

...tjocka frottehanddukar. Jag längtar efter handdukar från Lexington, handdukarnas handdukar, tjocka härliga i alla möjliga färger.

...mattabletter i rips. De finns också på Hemtex och Indiska, jag vill ha hur många som helst i alla färger och randningar!

...lampskärmar. Vita i linne är alltid snyggt, men de finns ju i olika modeller, ovala, avlånga, runda, veckade. Färgade är ju också läckert, och randiga, rutiga, blommiga....

...Kuddfodral. Sidenkuddar, linnekuddar, manchesterkuddar - ååååh vill ha alla!
(spontanshoppade en för 345 kr inkl innerkudde i mellandagarna, bara till lyst. Det är paljetter på den = oskön att ligga på)(men det är ju inte att tänka på - herregud, den kan ju bli skrynklig!)

Enda problemet är att allt tar sån plats i garderoben. Men den ska jag städa snart och då ryms det mer!

3 Comments:

Blogger Mildamakter said...

*hihi*, jag är precis hemkommen från träningen och Hemtex. Det blev tre nya kuddar, och jag stod och fingrade på satinpåslakan, men mitt bättre jag (???) tog överhanden och jag köpte inga...men det känns nästan som om jag ångrar det.
*nynnar*...I morgon är en annan dag... :o)

04 januari, 2006 12:47  
Blogger Annapelu said...

Samma här! men jag köpte inget heller, vi har redan två beiga uppsättningar och det kändes lite överdrivet med en tredje omgång...

Jag köpte faktiskt en vinröd mattablett som jag ska ha som duk - ½ priset = 20 kr!

Å nyttig lunch, blomkålssoppa, grovmacka och lite rårivet.

Ibland är man bara såå präktig!

04 januari, 2006 13:05  
Blogger Mildamakter said...

Visst ÄR det skönt att kunna polera glorian ibland...*flinar*

04 januari, 2006 19:00  

Skicka en kommentar

<< Home