Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, januari 25, 2006

Budget

Jag gjorde en budget för 2006 igår. Himla vuxet.

Det visar sig att vi har en snittkostnad per månad på knappt 15000 spänn! Gulp. Önskar att jag inte hade gjort nån budget för då hade jag inte vetat det.

Nu har jag listat samtliga kostnader - hyra, mat, telefon, adsl, försäkringar, prenumeration på dags- och månadstidningar, tv-avgift osv. T o m medlemsavgiften till skoterklubben och ett par konstföreningar.

Men visst är det bra att veta vilka kostnader man har. Tror jag.

2 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Mmmm, ja kanske, men ibland är det rätt skrämmande att se vad olika saker kostar!
Huvudsaken är att det går runt varje månad...eller? ;o)

25 januari, 2006 18:57  
Blogger Annapelu said...

Å går det inte runt så har man reservkort med kredit så blir det extra kostnader månaden efter men då kan man använda kortet med kredit igen osv....

Eller som hon på banken sa: "är det slut pengar på kontot? men då skriver jag en check!"

(det var längesen och jag tror att hon var blond....)

26 januari, 2006 09:02  

Skicka en kommentar

<< Home