Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, februari 01, 2006

Rik!

Nu är jag också lite rikare, dock ej 31,9 miljoner....

Jag har varit delägare i företaget men nu har vi sålt, idag rasslade det in pengar på kontot. Härligt! Jag shoppade genast loss på internet och investerade i en vas som jag har suktat efter länge. Tyckte jag kunde kosta på mig den som belöning för slitet i början.

Jag har haft lite kontakt med banken för några år sedan ang invest/plac av ett arv men de var så ointresserade så jag bytte bank. Nu ringde de igen när du upptäckte att mina pengar skulle sättas in hos en annan bank.... Jag berättade precis hur nonchalanta de var förra gången men gav dem en andra chans, vi har bokat tid för ett möte nästa vecka. Vad skönt det var att bli lite fjäskad för!

Oftast är det bara de som redan har mycket pengar som ska smörjas, låt oss vanliga dödliga småsparare få lite extra service ibland!

5 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Grattis!
Det är alltid kul när pengarna rullar IN på kontot och inte bara rullar ut :o)
Vad blev det för vas? *nyfiken*

01 februari, 2006 16:06  
Blogger Annapelu said...

Det är en vas som Ingegerd Råman har designat, i svart glas.

Dyyyyyyr! törs inte skriva ut vad den kostar om någon närstående skulle råka läsa....

Men som jag skrev - nån belöning ska man väl kunna unna sig för de magra åren då man knappt fick nån lön?!!

01 februari, 2006 16:25  
Blogger Mildamakter said...

Läckert!
Bild eller länk önskas...tack...*flinar*

01 februari, 2006 18:59  
Blogger Annapelu said...

Bambi: Skulle behöva nån som du som är med och trissar lite, jag är jättedålig på förhandlingar o sånt. Jag är bara bra på att köpa, pris? ok! typ...

Milda: Bild el länk, åhh vad jag är dålig på det också!

Vasen heter iallafall "Caracalla" (limited edition 400 pcs) å finns på www.swedishartglass.com, sök på Ingegerd Råman. (Krångligt att hitta rätt) Jag såg den i en tidning i fjol och föll som en fura och tänkte, en dag när jag får pengar då...Och nu har det hänt!!

02 februari, 2006 12:15  
Blogger Vonkis said...

Gudars vad bra att du sa till Banken hur de hade betett sig sist och vad du tyckte om det. Det är nog vanligare att man muttrar efter att ha lagt på luren och då kommer inte kritiken fram.

07 februari, 2006 00:11  

Skicka en kommentar

<< Home