Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, mars 27, 2006

Uppsala

är verkligen en trevlig stad. A bor jättecentralt så det var gångavstånd överallt. Vi hann....

- Shoppa loss, till samtliga familjemedlemmar. Sonen: när du åker långt bort är det leksaker som gäller, mamma, inte kläder!

- Äta gott både hemma och på restaurang. Kung Krål heter restaurangen, mycket bra, vi åt lammfilé med getostkräm och potatis/getostrulle, jättegott som Tina skulle ha sagt!

- Kolla in Domkyrkan. (Wow -den är stoooor)
- Lyssna på en gosskör som hade en konsert precis när vi var i kyrkan, härliga arrangemang kombinerat med röster som änglar.

- Se på teater. (rekommenderas!) The good body: tankeväckande men även rolig föreställning om vårt förhållande till kroppen, blir man lyckligare av att vara smal, för vem vill jag var smal osv. Jättebra skådespelare - Anki Larsson, Kajsa Ernst och Nisti Sterk. Speciellt Nisti var jätterolig, hon jobbar tydligen som ståuppare också.
Ni kan se den i Gävle 27/3, Kalmar 29/3 och i Kungsbacka 31/3, sen är det slut. (www.riksteatern.se)

- Prata, prata, prata.... En bonuskompis dök upp, A:s och min gamla arbetskompis M (som bor i samma stad som jag) som också var i storstan över helgen. M och jag förundrades över att vi måste åka till Uppsala för att hinna träffas...

Sen var jag hemma (trots strömavbrott på Arlanda med lååååånga köer som följd) lagom till dotterns träningsmatch i fotboll där de dängde ett annat lag med 5-2....