Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

fredag, mars 24, 2006

Senila dementa

Ibland har man huvudet bara för att ha mössan på, inuti är det helt tomt.

Jag var och betalade några biljetter till Cabaret (den här gången ska vi gå med jobbet, jag ser den gärna igen!)igår.

Idag kl 09.30, dvs 15 timmar senare, börja jag fundera.... Var hamnade biljetterna, i väskan, i fickan, i bilen...?? Ringer hem till maken - är de i väskan?? Nej. Kollar i jackfickorna - nej. I bilen - nej. Glömde jag dem på affären....??? Helt tomt i hjärnkontoret.

Brandkårsutryckning till affären - rusar in med andan i halsen, "jagvarhärigårochköptenågrabiljetterharnisettdom???Ja, de ligger i lådan märkta med en lapp "glömda 23/3"

Tänk att det finns så ärliga människor!

Dags att göra ytterligare en insändare i ortstidningen, den här gången under dagens ros.