Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

fredag, mars 17, 2006

Dock...

...ska jag avsluta veckan med lite positiva saker:

1. Våren har kommit, det är +6 och takdropp. Solen lyser!

2. Vasen jag beställde för en månad sen har äntligen anlänt och är döööösnygg, värd varenda spänn.

3. Modo är fortfarande kvar i slutspelet, trots två hemska förluster på 6-3 och 7-0, i tredje matchen (bäst av 7 spelar de)kom de igen och dängde till Färjestad med 3-0. Ikväll är det match igen, då MÅSTE de vinna. Det gör de. Hoppas jag.

4. Ryggen är bättre, med Ipren. Tänkte vårda den med lite vin ikväll.

5. Jag har gått ner 2 kg. Har börjat med GI-metoden och det verkar som att inte äta vitt bröd, pasta, ris och socker passar min kropp. Fast jag har fuskat med fullkornspasta, jag älskar ju pasta!

Over and out som Mamselamsen skulle ha sagt - ha en trevlig helg!

4 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

Ahaaaa... lånat mitt uttryck! :-D

17 mars, 2006 21:12  
Blogger Bambi said...

Var är bilden på vasen???

Jaså, du lyckas med GI ? Jag provade med blev så ilsk, så maken frågade snällt om jag kunne vara så snäll och sluta.. :-)

18 mars, 2006 13:00  
Blogger Annapelu said...

M: Hoppas det är ok... jag följer med spänning din jetlag! Vi ska åka till USA över påsk och jag undrar om det blir samma sak för oss. Vi ska till New York, det kanske ligger på den "bättre sidan"??

B: Det är ju det här med att koppla kameran till datorn o s v...
ska göra ett tappert försök. Visst sa jag att den är skitsnygg?! ;-)

20 mars, 2006 08:46  
Blogger Annapelu said...

Bambi: Lyckas....nja vi har ju inte sett slutresultatet än! Dock så har jag varit duktig och inte ätit (så mycket...) socker och inget bröd alls, andra veckan startar nu.

20 mars, 2006 08:48  

Skicka en kommentar

<< Home