Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

torsdag, mars 09, 2006

Nu blir jag gråtfärdig igen...

Dottern (snart 11) har börjat skriva dikter, de publiceras på "dikta.se". Jag har inte varit in och kollat förrän idag och den första dikten jag hittar är nedanstående!

Jag är så stolt att jag blir mållös! Älskade unge!!



Min Mamma
Tänk om inte du fanns.

Vem skulle jag då skämmas över när du ställer dig upp och skriker
"Vi kan!" det högsta du kan på Rhodos?

Vem skulle då vara morsan som älskar att vara "Kafeteriamänniska" och "Bingolotta"?

Men framför allt:
Vem skulle alltid finnas där för mig, vem skulle alltid lyssna, ställa upp och alltid få mig att känna mig trygg?

Tänk om inte min mamma fanns.

3 Comments:

Blogger Morgondimma said...

Vilken tös du har!!

09 mars, 2006 20:11  
Blogger Mildamakter said...

Men...åhhh..jag blir alldeles piggig...vilken tös!

10 mars, 2006 13:33  
Blogger Vi på Kantarellen said...

Oh... jag fick tårar i ögonen... förmodligen du också.

17 mars, 2006 21:14  

Skicka en kommentar

<< Home