Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

tisdag, mars 07, 2006

Snyft!

Jag såg "Million dollar baby" igår och grät igenom nästan hela filmen.
Jag hade inte fattat vad den handlar om förutom en tjej som boxas och blev så tagen av storyn. Så otroligt gripande!

4 Oscar fick den i fjol och för en gångs skull är jag helt överens med juryn, vilken jättebra film! Clint Eastwood och Morgan Freeman är i en klass för sig, de kan nog inte göra dåliga filmer. Clint påminner lite om min pappa, det är nog därför jag tycker att han är så bra.


Oscarsgala anno 2006 gick i söndags natt, jag såg den inte. Orkar inte sitta uppe mitt i natten. George Clooney fick en statyett, det är ungefär allt jag har snappat upp från årets gala.



P.s Se "Million dollar baby"