Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, mars 01, 2006

Ang 3:e dagen efter förlossning

...var jag ett vrak. Ungen fick gulsot, vägrade äta, mjölkstockning, pumpa ur, ont, gråt, gråt, gråt. (jag grinade alltså) Barnmorskorna på BB var rätt ihärdiga och tyckte att man var en looser om man inte försökte. Och vem vill vara en looser?

Vi höll på i nio dagar innan jag insåg att det finns ungar som är uppfödda på vällingflaska. Vi åkte hem och då fungerade amningen!

Jag ammade i ett halvår och det var mysigt och praktiskt. Men det finns ju mammor som inte fixar det av olika anledningar och det är tråkigt att de ska känna sig som sämre för att "nån" har sagt att det är så himla bra att amma. Det går precis lika bra med tillägg och välling!

Men det vet man ju inte när man får första barnet. Av någon outgrundlig anledning är det inget som informeras om på MVC. Kan det ha att göra med nån form av amnings-statistik?