Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

fredag, mars 24, 2006

Nu händer det grejer!

Jag skickade som sagt en liten insändare till ortstidningens "ordet är fritt".
För en halvtimme sen blev jag uppringd av en reporter som tyckte att det var intressant och ville skriva en artikel i stället....

Jag fick säga vad jag tyckte och han skulle ringa till museet och höra vad de har att säga till sitt försvar.

Det blev förstås lite mer officiellt att bli citerad i en artikel istället för att skriva en anonym blänkare. Men man ska väl stå för vad man tycker - och det gör jag ju!


Utfallet: En halvsida - med bild! De hade trollat fram ett foto från nåt vimmelreportage i höstas - så officiellt blev det verkligen... Svaret från ansvariga var förstås god dag yxskaft. "vi tycker att det är roligt att folk vill komma till oss men när vi hade kvällsöppet så var det aldrig några besökare" En liten fråga: hur många är det mellan 12-16...?

Nu har jag gjort mitt för kulturens främjande här i stan.
För ett tag.

1 Comments:

Blogger Morgondimma said...

Det lönar sig att tycka till ibland.

24 mars, 2006 20:16  

Skicka en kommentar

<< Home