Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

fredag, mars 24, 2006

Packningsångest/resa med lätt bagage

Jag lider av packningsångest, gör alltid en massa annat när det är dags att packa.
Konstigt, för jag älskar att resa.

Åkte hem på lunch och la ner allt - som jag redan hade lagt fram men inte packat ner - i väskan. Extra skor, en bok, present till A, kläder för helgen, allt rymdes i en handbagageväska, det finns t o m plats för shoppingfynd.

Vi som ska dejta i Uppsala är min gamla arbetskompis A (67) och vår fd engelskafröken M (51). A och jag jobbade tillsammans under åren 83-87, på mitt allra första jobb. Hon tog hand om mig och sen dess har vi varit vänner. Vi gick på en konversationskurs i engelska tillsammans, det var så vi träffade M, hon kom som språklärare från England, träffade en man och blev kvar. Jag förmodar att helgen kommer att gå i babblandets tecken....

1 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Vad roligt det låter, hoppas att ni får en riktigt härlig helg tillsammans!

24 mars, 2006 13:58  

Skicka en kommentar

<< Home