Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

måndag, februari 13, 2006

Smygbloggning

Jag sitter vid en annans dator och smygbloggar. Jag är här för att ägna mig åt ideellt arbete men den biten är redan klar.

Lustigt vad andra tangentbord känns fel, mitt på jobbet är bäst. Det vi har hemma är en katastrof, det är precis som om bokstäverna sitter på andra ställen, jättekonstigt. Varje gång (typ en gång/månad när jag betalar räkningarna) jag gör nåt vid den datorn så #"%"/&&#%! jag och bestämmer att jag ska köpa ett nytt dagen efter men det glömmer jag bort lika snabbt.

Investera i datorprylar är inte min grej. Jag var in i en dator/kontorstillbehörsbutik häromdagen och skulle ha kunnat somna stående på fläcken om jag inte hade fått hjälp direkt. Otrivsamt är bara förnamnet.

Vi hade en kille på jobbet idag som visade jätteklämmiga små handdatorer som t o m går att använda som telefon, sen kan man maila, faxa, ja gudvetallt.

Inget för mig.