Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

fredag, februari 10, 2006

Jag är inte lagom - nu är det bevisat igen!

Kollade in vad Mamselamsen har haft för sig och hittade ett "svensktest" (nä, det går inte att hitta nån länk på den här sidan, kolla hos Mamsen)(jag KAN inte sånt)

Här är svaret:

Nej, du är inte riktigt svensk.

Om du vill bli mer svensk bör du se fler mat- och fixarprogram i tv, skriva anonyma lappar till grannarna och inhandla mjukiskläder. Se dessutom till att vara punktlig och håll gärna med lite oftare i diskussioner. Upprepa ordet lagom fem gånger framför spegeln varje dag.

Kan det bero på att min mamma är från Finland?

4 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Samma svar fick jag...*hehe*

11 februari, 2006 09:11  
Blogger Annapelu said...

Jag blir inte förvånad!

11 februari, 2006 13:44  
Blogger Vi på Kantarellen said...

Ska vi ta och emigrera och starta en Svenskkoloni nånstans?

11 februari, 2006 16:54  
Blogger Annapelu said...

Mamsen: låter som en toppenidé!

Klubben för "oss-inte-riktigt-svenska": Varje dag PRICK kl 9: Övningar i att vara lagom.

Ska vi kolla om Mat-Tina kan vara kursledare - hon är väl supersvensken personifierad?! (så får vi god mat på köpet också ;-)

13 februari, 2006 08:22  

Skicka en kommentar

<< Home