Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

torsdag, februari 09, 2006

Mitt hem

jag tog mig friheten att byta ut "rum" mot "hem.

1. stort, litet eller mitt emellan? 5:a på tredje våningen - stor med mina mått mätt, precis lagom för en familj med två barn
2. vilken färg på tapeterna? Beige beige beige med ett par fondväggar i blått och rött
3. vilka färger går hemmet i i övrigt? Lika samma som ovan..
4. favoritmöbel i hemmet och varför? Sofforna, 2 st 2 m långa, perfekta för lilla middagsluren...
5. vad vill du ändra där inne? Inget, vi helrenoverade för 4 år sen och det håller än, möjligen en ny fondvägg, har sett en svart läcker tapet...
6. vad har du där inne? Försöker ha det nödvändigaste i varje rum, har en faiblesse för udda stolar har jag märkt
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Utsikt över staden och havet på ena sidan och på andra sidan är det utsikt över gatan och husen tvärsöver
8. vad gör du oftast i ditt hem? Städar, tvättar, lagar mat, softar osv...
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Maken, nån enstaka gång dyker det upp ett barn också men det är sällan numera
10. favoritpryl i hemmet? Har jag väl svarat på redan - sofforna!

4 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Åhhh, låter spännande med svart tapet...läckert! :o)

09 februari, 2006 13:53  
Blogger Annapelu said...

Äntligen ett livstecken! trodde jag var ensam i bloggvärlden....

Den är så snygg, matt svart med blankt mönster, men det blir nog väldigt mörkt - eller??

09 februari, 2006 14:23  
Blogger Mildamakter said...

Det beror på vad ni har upptill, tror jag..det är ju inte säkert att det svarta tar överhanden. Andra färger kan ju framhävas då...det låter väldigt spännande i alla fall, och jag hoppas att du visar bild på slutresultatet...och jag väntar fortfarande på en bild på din vas, bara så att du vet det ;o)

09 februari, 2006 19:33  
Blogger Annapelu said...

Jag jobbar på det där med bilder om man säger så...har inte fått kläm på det riktigt ännu!

10 februari, 2006 10:51  

Skicka en kommentar

<< Home