Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

onsdag, februari 15, 2006

Våga vägra

..alla hjärtans dag. Jag tycker att det har urartat i ett kommersiellt jippo. T o m blomsterhandlarna erkänner att en ros som kostar 10 spänn den 13:e kostar 30 spänn den 14:e.

Köp en blomma till nån du gillar en helt annan dag. Inte för att jag missunnar blomsterhandeln sina inkomster men ändå.

Men det blev som det blev. Igår kväll kom dottern med en söt liten björn med ett hjärta till mig och pappan, inköpt för egna pengar. Jag fick genast dåligt samvete och shoppade loss idag på lunch, klart att ungarna ska ha en present på (dagen efter) alla hjärtans dag!

Sockar behövs alltid. Sen vet jag inte om legot och den söta lilla nyckelringen var något som precis behövs men....

1 Comments:

Blogger Morgondimma said...

Håller med, det är så trevligt att få en blomma, bara för att jag är jag inte för att Valentin har namnsdag.

15 februari, 2006 21:13  

Skicka en kommentar

<< Home