Från mitt fönster

Små funderingar om världen innanför och utanför fönstret

Namn:
Plats: norrland, Sweden

46, gift, 2 barn, bostadsrätt, sommarstuga, fast arbete = Svensson

fredag, februari 17, 2006

Middag

igår hos familjen Svensson bestod av Korvstroganoff med fullkornsmakaroner.

Såg och var lika smaskig som Mamselamsens. (finns dock inga bildbevis, ni får tro mig på mitt ord) Receptet finns i Rutiga kokboken sid 357, gräddfil ist för grädde, mycket gott. Och det var JAG som lagade maten - kors i taket!

Ikväll är det makens tur igen, som vanligt. Det blir baconrullad kycklingfilé med färskost, låter mumsigt. Frun fixar vinet och dukningen.

Enklast att göra det vi är bäst på.



Jag är inte riktigt nöjd med svenskan i det här inlägget....
Kolla in klimakteriehäxan, hon kan skriva hon. Både grammatiskt korrekt, intressant och roligt!

3 Comments:

Blogger Bambi said...

Låter som god mat ikväll.... Har total idétorka på mat just nu, vet dock att jag definitivt skall ha ett glas vin! Bra början va? :-)

17 februari, 2006 13:48  
Blogger Annapelu said...

Bara ett glas?? Vi börjar med en flaska (på två pers) så får vi se vem som somnar först...

17 februari, 2006 14:05  
Blogger Mildamakter said...

Det låter gott - båda recepten. Du kan säkert om du bara vill...*ler*
Det blir vin här i kväll också, en flaska på två ;o)

17 februari, 2006 14:51  

Skicka en kommentar

<< Home